fredag 7 oktober 2011

nu e det snart läggdags...

idag har varit en ganska lång dag.... vid femtiden stack vi iväg till sam o cicci för att hjälpa till att lägga golv...

Jason var iaf på glatt humor och med sina kåpor på så lekte och pratade han som aldrig förr... :)
varför jag följde med med jason vet jag inte, tror jag åkte hem efter drygt en timme lr så och gjorde mat...


det blev en soppa på det jag hade hemma... stekte upp paprika, gullök, purjulök och morötter i pappan... la det i en gryta, lät de ligga o fortsätta fräsa lite där tillsammans med 2dl vatten.
under tiden stekte jag upp den tärnade kycklingen. blandade sedan alltihop i grytan med en skvätt mjölk, lite grädde och en rejäl klick turkisk yoghurt.

serveras med en liten klick créme freiche och ett glas mjölk. :)

men nu ska vi sova för vi ska upp tidigt och göra rent resten av huset!

godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar