fredag 7 oktober 2011

dagens händelser, o lite mat

idag skulle vi varit på familjecentralen... men det sket sig då min käre fästman försov sig o fick ta bilen. så idag kom jag ingenstans...

just nu har jag Jason sittandes i knät medan jacob går o småplockar här uppe...
men då som lovat så kommer här gårkvällens mat...


jag åt igår falkorv i ugn med blomkålsmos och stark råsa sås.
i falukorven hade jag sambal oelek och några skivor ost på.
blomkålen e kokt i grädde, smör, salt o peppar.
såsen är av grädde o créme freiche med sambal oelek, ketchup, salt o peppar...


då jag själv inte e överförtjust i blomkål tyckte inte jag att det var någon höjdare.. men den som gillar blomkål... absolut värt att testa!


detta blev kvällens mat. en väldigt enkel sådan.
detta år 2pannbiffar jag hittade i frysen
smörstekta paprikabitar i salt, peppar o vitlökspulver
och med sås bestående av créme freiche lite grädde, salt peppar och en färsk riven vitlöksklyfta.

smaklig måltid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar