onsdag 19 oktober 2011

kvällens planer blev ändrade...

helt plötsligt på ingen tid alls ska jag fixa barnvakt för Emma ringde o frågade om jag ville följa med på matlagningskväll...

Emma o hugo skulle titta förbi efter de varit på bvc kl 14.00 idag. kl 13.00 ringer emma, min granne och frågar om jag vill följa med på matlagningskväll mellan 17.00-20.00. jo men visst kan jag det om jag bara hittar en barnvakt :)

den ende jag kom på var cicci. men hon e duktig o har telefonen i skåpet avstängd under tiden hon jobbar, o skulle hon ha den på så har hon ändå ingen mottagning... så jag skickade ett mess men visste att jag inte skulle få tag på henne för än efter 4.

jag ringer några min efter 4 o har tur att hon svarar...
hon sa att det gick bra att passa jason om hon slapp att byta blöjor.. :P
ok... det ska inte vara några problem... kändes nästan som om jag tvingade henne.. men men... allt gick bra iaf...

när det var fixat skulle jag ringa tillbaka till emma och berätta detta o ta reda på vart vi skulle vara nånstans... men givetvis svarar hon plötsligt inte... ringde flera gånger... så jag ringde jacob undertiden för att berätta att han skulle hämta jason hos sam o cicci när han kom med tåget... tror ni han svarar... NEJ inte han heller... så jag ringer till dem om vart annat o tillslut får jag tag i båda...

det löste sig och jag fick in jason till cicci, snabbt berätta vad jag hade packat med o sen hejdå...

jag o emma kom till skolan vi skulle vara på o det slutade med att deta bara var jag, emma o hon som höll idet hela...

vi lagade köttfärssoppa, laxpasta och morotspannkaka till middag, vitkålssallad och melonsallad o blomkål i ugn som tilltugg
till efterrätt blev det äppelpäppelkompott med yoghurtsglass... allt var riktigt gott faktiskt... mer lr mindre iaf :P

så nu har både jag o jaocb mat för resten av veckan :)

nu sitter jag här och varvar skrivandet med att försöka få jason att sova... han vill inte riktigt nu.. vet inte om det är tänderna lr va det är, somnar gör han inte iaf...
har hållit på nu i nästan 2tim.
nu, nu börjar trötthetsknorret komma... så kanske, kanske snart sover han o då klappar jag ihop datorn illa kvickt för att iaf få några timmars sömn innan han vaknar igen...
______________________________

så det blev ingen zumba idag... men jag ska ut o gå imorgon om det så ösregnar! jag ska även försöka ta mig till familjecentralen imorgon, o om inte det blir av ska jag testa ett pass zumba själv här hemma!

jag har gett mig FAN på att få ordning på mitt liv o alla rutiner här hemma... varje kväll ska all disk i diskmaskinen. varje dag ska det gå minst en maskin tvätt. damsuga MINST en gång i veckan o torka golven lika så. få vi ordning på det kanske man orkar göra andra saker också.

men men.. tro det lr ej... men det låter som han har somnat nu så... godnatt på er osså!

byebye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar