söndag 30 oktober 2011

förra veckans händelser del 1... badhuset...

få se... förra helgen...
jo kvällen förra torsdagen kom jag fram till att jag ville till Halmstad iaf och gå på teatermötet som skulle vara på söndag, det passade ändå ganska bra för att pappa var ledig hela fredagen, o kanske mamma osså... :)
så det blev till att köra jacob till jobbet tidigt fredag morron och sedan fortsätta till harplinge.
när jag kom till harplinge blev det lite frukost med pappa.
tanken var att mamma o pappa skulle följa med o bada med Jason på sannarpsbadet, men tidigt på morgonen fick mamma jobb o var tvungen att jobba istället... synd!

jag, pappa o jason packade badsaker och sedan åkte vi in till stan. då, som jag skrivit tidigare, har jag fått för mig att jag ska gå minst två gånger i veckan och försöka börja jogga lite kom jag på den idén att pappa skulle kunna följa med mig o kolla på träningskläder en snabbis innan vi åkte till badet.

vi hittade lite av varje, men ingenting som verkligen kändes helt rätt. budgeten var ju ganska begränsad osså när vi inte har så mycket pengar o jag inte heller vill lägga för mycket då tendensen med att jag vill börjar saker men sen aldrig slutför dem finns fortfarande.
så maxgränsen var 400kr.

vi tittade i alla möjliga affärer o sen åkte vi till badet kanske vid 15.00.

på badet hade man möjlighet att välja 2tim lr 3½ timme. alt. 1 funkade bäst för oss. då vi inte varit på badhuset på ett antal år blev vi ganska snopna när vi fick höra att man måste ha med sig själv lr köpa hänglås för 35kr st.
alternativet var att låsa in värdesakerna och ta med resten ut till bassängen... allt blev just väldigt mycket bökigare för mig!

så istället för att bara ha jason på armen o två handdukar var jag tvungen att packa om så pappa fick ta så mycket som möjligt, o sen släpa på mina o jasons ytterkläder, vanliga kläder nertryckta så gått det gick i en liten, liten barnryggsäck... jag var inte så glad!

men men, det löste sig iaf, vi kom ut nyduschade o klara, redo för att hoppa i badet! :)

Jason tyckte det var jättekul o mysigt att bada... tyvärr har jag inga bilder då vi var tvungna att låsa in värdesakerna. det var lite synd att det var så många äldre barn i bassängen, plus att det var simskola så det var bara halva bassängen som vi hade tillgång till...

men kul var det och tillslut så var det bara drygt en halvtimme kvar innan tiden gick ut så det var bara att packa ihop och gå in i duschen igen...

när vi kom till badhuset fick vi aldrig veta hur tiderna fungerade... om det var två timmar i badet lr två timmar in o ut...

när jag tillslut hade bökat klart med att torka mig, tvätta badkläderna torkat jason, bytt blöja... o allt annat som ska göras kom jag ut o såg att pappa redan var klar. jag slängde över alla jackor, väskor o skit jag bökade med till honom och skulle stämpla ut...

det pep till och en kvinna ryter väldigt otrevligt till.... "du har varit inne 10min för länge!"
jo men jag har varit i duschen... (hade jason på armen...)

o föresten så var det 12min för länge om hon nu ska vara sånn!!! GRRRRR
sånt kan jag bli riktigt arg på!

men men... vi åkte där ifrån o kom tillslut hem till harplinge...

detta var bara badhuset...

mer kommer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar