fredag 18 november 2011

fick en jätte bra idé... lr inte...

jo men varför inte ställa sig o laga mat 22.30 på en fredagkväll, jättesmart och nyttigt... jag hade bara ätit nån macka innan, klockan va kanske bara fem lr så. jag har inte varit hungrig på hela kvällen , men så fick jag ett infall att steka lite kyckling som vi ändå behövde göra åt. när jag stod där o stekte funderade jag på vad jag skulle ha till o letade fram lite gullök, purjulök o röd o gul paprika.... tog kycklingen åt sidan o la i grönsakerna som jag hackat. men sen slog det mig att jag nog ändå ville ha sås till så jag slängde i lite creme freiche o en skvätt grädde o lät det koka några minuter. sen så tänkte jag, varför inte dela på kycklingen o se så att den verkligen är genomstekt. det hela slutade med kycklingen i bitar o i såsen någon minut innan det var klart. jag kryddade med lite citronsaft o limepeppar, helt ok faktiskt, blir en ganska god o frisk smak på det hela :) aja nu ska vi iaf gå o lägga oss om vi först lyckas få Jason från vagnen till sängen... föresten, hade varit kul om ni som läser ville ansluta er så jag vet lite hur många som verkligen läser och kanske följer min blogg :) bara att klicka på den lilla blå knappen ;) godnatt allihopa! byebye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar