onsdag 9 november 2011

helgen...

ja... i lördags var vi i stan och köpte lite saker... kom hem en timme innan gästerna skulle komma o fick skynda oss väldigt mycket för att hinna städa, duscha, ge jason mat OCH hinna förbereda för maten på kvällen.

cicci, sam, emma, daniel och lilla hugo kom på middag.
vi åt någon slags fläskfilégratäng med ris till. riktigt gott... lchf förutom riset då...

till efterrätt gjorde vi chokladmousse.. gick väl sådär med konsistensen men smaken var riktigt god... också lchf rätt igenom.

jag höll mig ganska bra faktiskt. jag tog ris till maten men drack bara ett halvt glas rött och en liten cider på hela kvällen.

när vi hade ätit gick vi bort till kyrkogården för att kolla på alla fina ljus. stannade även till på minneslunden där jag och jacob tände var sitt ljus för han pappa och min syster.

det var väldigt fint! några tårar kom givetvis men det gör bara gott för själen! har gått allt för lång tid sedan jag var på minneslunden!

vet inte om folk tycker att det är fel att inte tända ljus på den plats där personen ligger... men jag ser det som så med en minneslund att "av jord är du kommer och av jord skall du åter bli" lr vad det är man säger. så jord som jord. alla helgonahelgen är till för att minnas de döda och det gör man som bäst på en kyrkogård med tända jlus tycker jag.

vi var där en stund, gick sedan hem, drack kaffe och åt efterrätt.

sen var klockan runt 00.00 så hugo behövde komma hem och vi andra var också ganska trötta så det blev en tidig kväll.
________________________________________________________________________

på söndagen fick jag ett ryck o var ute o intervallsprang 5km. det var båramo, samma runda som jag brukar gå. i vanliga fall gör jag den på runt 48min.
i söndags gjorde jag den på 38min. e ganska nöjd med det resultat iaf...
kan ju alltid tillägga att jag blev toanödig, min klåda på mina lår kom tillbaka, (för dåligt klädd tyvärr)
och fick håll ganska tidigt...

men men... det vet jag till nästa gång!
när jag kom hem orkade jag inte duscha så jag lyckades få med jacob ut i trädgården o kratta lite löv... allt som allt räknade min träningsapp ut att jag bränt ca 680cal. så det blev jag nöjd med.
sen blev det att duscha och under tiden blev vår kvällsmat klar...

dragen gris... oj vad gott det va!!

aja... detta var helgens bravader...
byebye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar