måndag 14 november 2011

söndagen, dags att åka hem...

vi åkte nångång vid elva, halv tolv från momo o mofa...
hann inom en snabbis i butik för att köpa ostehaps till my och nässpray till mig. jag har ju lyckats dra på mig en riktig förkylning nu... :(

jag tror jag sov större delen av resan till båten o när vi väl checkat in tog det inte många minuter för än vi fick köra ombord. det är lite lyx att ha barnvagn med sig på båten! vi fick både extra med plats runt bilen och hamnade dessutom precis vid hissen upp till passagerardäcket.

vi blev tillfrågade om vi ville äta deras buffé ombord, o vi tänkte varför inte... kostade runt 100kr/person och det var lite kött, fisk, kyckling, potatisgratäng, sallader och lite efterrätt med mjukglass till.... var ju ingen hög klass på maten, med det räckte och med efterrätten till, med kaffe så var det ju inte jättedyrt.

jag läste bok, höll på lite med datorn och sedan spelade vi lite enarmade banditter, o jag VANN! bara 200kr, men ändå... jag brukar verkligen ALDRIG vinna!

jacob fick tag i lite whisky och jag på lite rödvin, annars var det ganska sparsamt med alkoholköp denna resan.
_________________________________________________

det här med min vikt, träning o må bra har verkligen gått ner i djupet och jag kan knappt se ljuset igen. det har inte varit jättemycket felätande, men det räcker till när jag inte har rört på mig på hela veckan pga förkylningen.

och jag har fått i mig alldeles för mycket med potatis, ris o pasta, blir aldrig riktigt mätt, sötsuget är enormt, o jag har en huvudvärk som jag inte vet om den berör på sockret lr förkylningen... väldigt mycket mot mig känner jag nu bara för att jag blivit förkyld, är så rädd att jag inte ska orka komma tillbaka igen.
________________________________________________

vi landade i Harplinge för att sova där till måndag morgon för att sedan via jacobs jobb komma hem o sova vidare...
i dag var han jätte snäll, jason. han skötte sig själv i över fyra timmar så jag fick sova ut ordentligt, han somnade till vaknade,lekte lite i sängen för att sen sova lite till... var så skönt att få sova ut ordentligt!
sen åt vi lite o busade i 3tim, sedan var ha nså trött och mös i min famn tills han somnade igen...

nu sover han i sin egen säng sedan en timme drygt och jag hoppas att han kan sova där hela natten.

nu ska jag nana med gubben min så höres vi en annan dag :)

byebye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar