onsdag 4 januari 2012

då var det dags igen! 2012!!!!

oj! asså det är väldigt mycket under mellandagarna... man hinner verkligen knappt att uppdatera!
men tänkte jag skulle lägga in några bilder här från min jul o nyår...

detta blev mitt första försök till bordsdekoration... ganska fint iaf :)

snart, SNART dags för mat...

det här blev förrätten. LCHF-pajskal. fullningen är av créme freiche, majonäs, räkor, rom och purjulök. riktigt mumsigt som förrätt :)
såhär glad o nöjd var pojken min hela kvällen... men tjugo i 12 så orkade han inte vara med längre... :P men han gjorde ett gott försök :)

Samuel först på plats tätt efter av oss andra till fulldukat bord!
det var vanliga/vitlöks-baguetter, frukt av olika slag, marinerad kyckling, grönsaker i ugn och potatisgratäng
MYCKET GOTT!!

Jag vill önska alla ett riktigt gott nytt år!
hoppas alla hade en lika trevlig nyår jag jag hade!

Jason hälsar också gott nytt!! : D


efter tolvslaget blev vi bjudna hem till våra älskade grannar på lite eftersnack ;)
här är emma o hennes trevliga syster sara glada som alltid : )
tror vi kom hem till oss runt tre... då var det dags o sova... zZzZzZ ; )

dagen efter... vi fick massa kyckling över så sam o cicci kom över o lagade kvällsmat med oss... blev när röra av kycklingen som vi rullade in i bröd, in i ugnen med ost på... mumsigt!
efterrätten som vi skulle ha på nyår fick vänta till dagen efter... blev så sent allting så vi orkade helt enkelt inte.... päronhalvor med after eight... det kan aldrig slå fel : )


samma här.. efterrätt som osså satt fint i magen sådär dan efter.. :)
kladdkaka med glass till mmmm!
 ______________________________________________________________________

denna bilden tycker jag e så fin! han ser så gamma lut här jämfört med många andra foton...
min lilla gullungsprins <3 
han var så nöjd... o såhär e han för det mesta :) dessutom tycker han om att bli fotad... : )

_________________________________________________________________________
jaha...där var lite bilder... idag e det redan den 4jan 2012.. jag har varit hos arbetsförmedlingen o anmält mig och jag har pratat med försäkringskassan osså... har upptäckt att jag fått för lite pengar...

mer än så har det inte hänt.. varit ute o gått lite med emma o fikat med hennes familj.
imorgon där emot kommer två kära vänner på besök! e såååå kul!
e underbart o veta at dom killarna är ens riktiga vänner.
i Halmstad känner jag att jag inte har så mycket kvar att hämta... folk säger att de vill träffas... men kommer aldrig till kritan.. de säger att de tänker komma upp o hälsa på men inget händer där heller... var är alla mina vänner någonstans? menar det går till o med direktförbindelser från halmstad hem till mig!

dessa killar som kommer imorgon... en e från Umeå o en från sthlm... de arrangerar och lägger pengar på att komma ner o hälsa på mig... men mina vänner som bor knappt 15mil bort kan inte göra det samma... börjar faktiskt fundera....

sen så givetvis har jag några vänner kvar i halmstad... men långt ifrån alla känns som vänner längre...
lite trist men så e det.

så då kan jag alltid trösta mig med att jag har underbara vänner här i skillingaryd! utan dem vet jag inte vart vi skulle befinna oss!

men nu har jag snart inget batteri kvar på datorn så får nog säga godnatt!!

byebye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar