onsdag 5 oktober 2011

mina senaste maträtter...


min egen idé om min jättenyttiga kvällsmat.... riktigt stolt över mig själv :P på menyn: morötter, gullök, chilifrukt, paprika, vattenkastanjer, bambuskott, champinjoner, minimajs, cocosmjölk, lite grädde o lite starka kryddor på det...

detta grovhackas o slängs ner i woken... sedan i med cocosmjölken o lite grädde plus kryddor o låt sjuda några minuter...

KLART! (kan serveras med en klick créme freiche till)


dagens exeriment... hallon o blåbärsmoothie med:
frysta hallon o blåbär,
en halv avokado,
en halv banan,
lite solrosfrön,
lite sesamfrön,
lite linfrön.
till detta har jag valt Kefir fil, kanske en dl lr så... och en liten skvätt mjölk för att det inte ska bli för tjockt... hyffsat gott men mängden av allt får man nog testa sig fram med... det ser gott ut iaf o nyttigheter är det ju i... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar