söndag 25 september 2011

djupa funderingar om mitt o ändras liv...

känns så overkligt... overkligt när man får beskedet att en vän har hängt sig. Han e död. Denna person har alltid givit mig bilden av en väldigt glad o livfull människa, en som inte verkar ha några större bekymmer med livet... men tydligen hade han det... det får en att fundera hur alla andra vänner egentligen mår. Hur jag har mått o mår idag... Jag känner att jag börjar få kontroll på livet igen.. kanske inte ha haft självmordstankar men jag har varit ganska djupt nere.... Jag har önskat många gånger att man inte fanns, att man bara kunde försvinna... det har varit allt fråga vikten, att jag inte klarat av att äta grönsaker, att jag påbörjar massor men jag kan aldrig fortsätta o avsluta nånting. Ångest över sängen, har fått så mycket pengar men jag har inte orkat ta tag i det... känns som om jag sviker allt o alla men även mig själv! Men idag känns det som om jag nått en milstolpe och allt börjar vända... med min diet har jag lärt mig äta grönsaker o andra saker. Jag har börjat gå en timme på morgonen, jag har kommit igång igen med min säng o på onsdag ska jag börja träna zumba... att kunna gå ner kanske tio kilo till jul verkar inte behöva vara så långt borta. Jag känner att jag börjar få kontroll över mitt liv igen... om jag nu bara kan avsluta det jag nu påbörjat. Jag hoppas jag kan det... jag vill kunna det... jag SKA göra det, jag ska komma i mina gamla kläder, jag ska kunna vara nöjd med mig själv. Detta känns bra. Nu e det ny vecka och riktiga början på ett bättre liv! Godnatt till den, om det finns någon som läser. Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar