lördag 10 september 2011

bakgrunden...

Jag heter Jenny. Jag kommer från en liten håla som heter Harplinge en liten bit norr om Halmstad, träffade min fästman i gymnasiet och idag den 10/9-11 har vi varit tillsammans i 8år!
Detta har resulterat i att vi nu bor i ett hus i en annan liten håla i det djupa småland och har en underbar son tillsammans som är hela 7månader imorgon.
Min fästman Jacob jobbar för fullt som specialsnickare och jag är mammaledig för tillfället och njuter av varje dag tillsammans med vår lille Jason.
Som en extra grej har jag ett eget designskydd på en barnsäng jag tagit fram som jag säkerligen kommer nämna framöver.

Men det var om min lilla familj...
Bloggens huvudsakliga ämne tänkte jag skulle handla om min väg tillbaka till den kropp jag en gång hade och försöka lyckas med att äta betydligt sundare än vad jag gjort hittills.
Hur ska jag göra detta då?
Jo... jag har sedan den 1 augusti försökt äta efter LCHF-metoden. Det innebär att jag skär ner ordentligt på kolhydrater och äter mer fett och proteiner.
Jag har hittills gått från 88.6kg till att idag väga 85.1kg. Så jag hoppas innerligen att det fortsätter neråt. Tanken är att jag ska hålla detta minst tills efter nyår och min målvikt är att få väga 72kg igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar