måndag 12 december 2011

sorry för dålig uppdatering... men här kommer lite iaf :)



om jag börjar i lördags eftermiddag...
att busa är jättekul! men det är inte bara Jacob som blir trött av det....
så här trött var Jason efter att ha ätit o busat med mig o Jacob...
en lite flaska med dricka fick han men han hann nog inte få så mycket i sig innan han somnade... :)
till middag: lax i ugn med potatis "hollanässås" och en ny kall sås jag hittat recept på....
till efterrätt hade vi bär i ugn med smält choklad och en klick grädde till :D mums!!!!!
____________________________________________________________________________

 på kvällen när jason somnat satt vi o kolla lite på tv o sen pysslade lite... väldigt lite :P jacob e inte så mycket för det här med att pyssla ; ) men med lite whisky till så gick det en liten stund iaf :)

sen fick vi för oss att gå ut i garaget för jacob tyckte det var en utmärkt idé att försöka slipa klart det skåp som ska målas och senare tas upp till jasons rum. men jag föredrog att pyssal mera istället ;)

tänker dock inte visa vad jag gjort då det kanske ska bli julklappar... :P
_____________________________________________________________________

i går ringde grannen emma och det slutade med att vi var ute o gick en timme och blockade inspiration i skogen... till eftermiddagen blev det pyssel hos dem och god söndagsfika :)

på kvällen kom sam o cicci med ner adventsfika så det här med kvällsmat gick inte så bra...
_____________________________________________________________________

all annan tid i helgen har gått åt att städa upp i källaren och resten av huset. väldigt skönt faktiskt att vi fått rent där nere :)
_____________________________________________________________________

men idag har jag o jason varit hos BVC. allt såg bra ut och han växer så det knakar! efter det gick vi en sväng till thor ahlgrens o träffade cicci och alla andra goa människor. var där i över en timme, kanske inte riktigt planerat men det är alltid kul att hälsa på!

det kanske är max 500m hem från Ahlgrens men på den tiden hann jason sova så jag tänkte att han få stå i garaget så hinner jag pyssla lite mera. han sov i nästan tre timmar så jag blev tvungen att vecka honom...

sen lite senare skulle vi byta blöja men blöjan var nästan helt tom... hade jag bara väntat några sekunder till så hade den varit betydligt fullare :P när jag slängde blöjan så hör jag ett litet fniss, tittade på jason och han hade ett VÄLDIGT nöjt och glatt ansikte som tittade tillbaka med ett väldigt fniss och skrattande...

han tyckte det var dags att kissa efter jag tagit bort blöjan och där låg han med strålen i vädret och skvätte ner på mitt golv... och han själv var ju inte heller så torr om man säger så... :P

så det blev ett dopp i badkaret som han tyckte var kul!
ser så ut iaf ;)

sååå skönt o roligt det är att bada!!! :D



men nu ska jason sova och jag ska ner o mysa med gubben innan han sticker till innebandyn...

byebye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar