söndag 25 november 2012

klättra sakta upp igen...

ja. nog mår jag då lite bättre... jag har lyckats få ett dagtidsarbete som gör att vardagen för mig och min familj flyter på lite lättare iaf.
har även köpt en ny diskmaskin för att slippa ha ångest över att jag inte orkar ta tag i saker. mycket lättare att veta att det tar max 10min att fylla diskmaskinen istället för att bara se förödelse av ett diskberg som kommer ta hela kvällen att få ordning på.

idag har jacob även köpt en ny spis till oss. mest för att jason är på och pillar på allt och är det något jag vill kunna skydda honom ifrån så är det ugn o spis! så den ska installeras idag också :)

lite andra saker vi också håller på med är att förbättra köket rent praktiskt. vi har köpt bra över och underskåp från ikea. jacob ska såga  till bänkskiva idag till dem så att vi får en vettig avlastningsyta.

vi har möblerat om i vardagsrummet så att det känns bättre, fått ordning på möbler till uterummet, köpt hem skiva så vi kommer vidare med badrummet. köpt hem vinglas så vi har något att bjuda med.

tv och internet som vi tidigare har betalat nästan 1000kr/mån för har vi nu sagt upp och kommit fram till en hållbar lösning även för detta problemet. det känns bra att böörja se över sina kostnader, kunna se över ekonomin och betala de krediter som finns och sedan så småning om faktiskt kunna köpa en bil som förhoppningsvis inte krånglar och kostar så mycket som de nuvarande gör. vilket också varit en stor bov i det hela.

utöver detta så har jag även börjat med att äta nötblandningar istället för godis på jobbet och hemma. samuel har turligt nog också börjat på samma gym och vi försöker nu hitta någon dag eller två vi kan träna ihop o peppa varandra.


ville bara skriva ner för min egen del och se att det faktiskt händer saker och att jag orkar ta tag i saker igen. för er som läser kan jag säga att det ser lite ljusare ut för mig iaf :)

byebye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar